- Utánfutókról

  Kerékpárral utánfutót vontatni nem könnyű. Ez mindenki számára  nyilvánvaló lehet. Adódik ez a többlet súly, és a megnövekedett méret  miatt.  Ennek ellenére vannak előnyei, amiket érdemes bizonyos esetekben  kihasználni.

  Gyermek szállítása utánfutóban a legbiztonságosabb. Az utánfutó kerete,  és az övek használata nagy fokú védelmet nyújtanak ütközés, esés és  borulás  esetén. Az utóbbi meglehetősen ritkán fordul elő. A kisgyermek  keze, feje  nem lóg ki oldalra, és az út során kényelmesen kilát minden  irányba. Az  utánfutóban akár két személy is szállítható. Autósülést  elhelyezve egészen  apró csecsemőt is magunkkal vihetünk. Bár meggondolandó, hogy a baba  szempontjából van-e értelme a  kerékpározásnak. Talán érdemesebb 1,5-2  éves koráig elhalasztani a  kirándulást.

  Jól hasznosítható még kutya szállítása (erről  a ,,- Kerékpározás kutyával"  címszó alatt írunk bővebben), és csomagszállítás esetén. Ahogy fent  említettük az utánfutó vontatása némi  hátránnyal jár. A plussz súly többlet  energiafelhasználást jelent. Ez  különösen a gyakori fékezés-gyorsításnál és  hegymenetnél jelentkezik.  Jobban igénybe veszi a láncot és a fékeket.  Előnyük, ami egyben hátrányuk  is lehet, hogy a nagy űrtartalom miatt  rengeteg dolgot tudunk belepakolni.  Sajnos ezt sokszor szívesen használjuk  ki, túlterhelve így az utánfutót.  Illetve hajlamosak vagyunk magunkkal vinni  amúgy teljesen szükségtelen  holmikat. (Erről bővebben a ,,- Mit vigyünk  magunkkal" címszó alatt.)

  Összességében az utánfutó jó annak aki:

  - a vontatót nem akarja túlterhelni, pl. tandem esetén.

  - szélsőséges földrajzi területen túrázik, és ezért többlet vizet, élelmiszert  igényel.

  - családdal indul útnak, ahol a kisgyermekek felszerelését is szállítani kell.

  - többedmagával indul el, de túl nagy a résztvevők közötti edzettségi szint  különbsége. (Ezzel szemben előnytelenné válik, ha a csoport tagjai  egyforma edzettségi szinttel bírnak. Hiába cserélnek az út során, az aki épp  vontat, nagyon visszafogja a csoport többi tagját.)

 Melyik típus a jobb? Nos, a kétkerekű jobban terhelhető, de kevésbé kezelhető. Nagy sebességnél instabilabb, gyakran zajos, és indulásnál, fékezésnél hajlamos rántgatni. Az egykerekű kevésbbé terhelhető ugyan, de kanyarodásnál, fékezésnél, illetve nagy sebességnél szinte észre  se lehet venni, hogy mögöttünk van, csak csendben követi kerékpárunkat.